5. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 5. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Age of Empires III: Definitive Edition
Strategiczne 15 października 2020
Odświeżona i poprawiona wersja Age of Empires III. Age of Empires III: Definitive Edition jest dziełem studia Forgotten Empires, odpowiedzialnego za remastery pierwszej i drugiej części serii. Zmiany objęły przede wszystkim oprawę graficzną i interfejs.
Gord
Strategiczne 17 sierpnia 2023
Gord to pełna odniesień do słowiańskiego folkloru, przeznaczona dla jednego gracza produkcja łącząca w sobie grę przygodową i strategiczną z rozbudową bazy. Za tytuł odpowiada polskie studio Covenant.dev.
StarCraft: Brood War
Strategiczne 18 listopada 1998
Oficjalne rozszerzenie do znakomitej strategii czasu rzeczywistego studia Blizzard Entertainment, osadzonej w realiach science fiction. Akcja StarCraft: Brood War rozgrywa się tuż po wydarzeniach z podstawki. Pomimo zniszczenia Overminda, Zergowie wciąż stanowią liczącą się siłę - tzwłaszcza w obliczu nowego zagrożenia.
Command & Conquer: Red Alert 2
Strategiczne 24 października 2000
Pełnoprawna kontynuacja gry Command & Conquer: Red Alert, która ukazała się na komputerach PC jesienią 1996 roku. Fabuła gry kontynuuje wydarzenia zapoczątkowane w pierwowzorze, jednak tym razem na skutek tajnych rosyjskich eksperymentów dochodzi do wydzielenia się alternatywnych rzeczywistości. Gracze mogą ponownie opowiedzieć się po stronie aliantów lub zalewającej świat „czerwonej zarazy” i spróbować wpłynąć na losy świata, korzystając z szeregu zupełnie nowych możliwości.
Kozacy: Europejskie Boje
Strategiczne 30 listopada 2000
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińskie studio GSC Game World. Kozacy: Europejskie Boje to gra osadzona w okresie od XVI do XVIII wieku, kiedy takie państwa jak Anglia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Saksonia, Prusy, Rosja, Wenecja, Austria, Turcja i Rzeczpospolita Obojga Narodów były potęgami mogącymi wpływać na los całej Europy. Produkcja pozwala poprowadzić jedną z 16 grywalnych nacji, z których każda posiada indywidualne cechy, jednostki, wynalazki, architekturę itd.
Twierdza 3
Strategiczne 25 października 2011
Trzecia odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 2001 roku. Po cechujących poprzednie tytuły cyklu eksperymentach w zakresie mechaniki, tym razem twórcy ze studia Firefly zdecydowali się na powrót do korzeni. Zadaniem gracza jest więc rozbudowa średniowiecznej osady wraz z tytułową twierdzą i systemem fortyfikacji, zapewniającym bezpieczeństwo mieszkańców. Wzorem części pierwszej rozgrywkę podzielono na część ekonomiczną oraz militarną.
Empires of the Undergrowth
Strategiczne 7 czerwca 2024 (wczesny dostęp od 1 grudnia 2017)
Empires of the Undergrowth to stworzona przez niezależne studio Slug Disco nietypowa strategia czasu rzeczywistego, która oddaje graczom kontrolę nad… mrowiskiem. Grze towarzyszy komentarz przypominający narrację w filmie dokumentalnym, zawierający wiele ciekawych informacji na temat tych zwierząt.
Total War: Warhammer III - Thrones of Decay
Strategiczne 30 kwietnia 2024
Podzielony na trzy pakiety dodatek do gry strategicznej Total War: Warhammer III. W Thrones of Decay otrzymujemy do dyspozycji troje legendarnych lordów, a także nowe jednostki, na czele z legendarnymi bohaterami.
Twierdza: Edycja ostateczna - Dolina Wilka
Strategiczne 30 kwietnia 2024
Drugi dodatek do strategii Stronghold: Definitive Edition. Valley of the Wolf Campaign wieńczy historię rozpoczętą w poprzednim DLC i zmusza nas do zmierzenia się ze złowrogim lordem Wilkiem. Równolegle do gry trafiły cztery polskie twierdze w ramach aktualizacji.
Star Wars: Empire At War
Strategiczne 16 lutego 2006
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Petroglyph. Akcja opisywanej produkcji toczy się na dwa lata przed wydarzeniami opowiedzianymi w czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych wojen (o podtytule Nowa nadzieja), aczkolwiek pojawiają się w niej również wątki zaczerpnięte z trzeciej części serii (zatytułowanej Zemsta Sithów). Osią akcji jest konflikt pomiędzy Sojuszem a Imperium Galaktycznym. Sama rozgrywka składa się z dwóch sekcji: planowania i ataku.
Regiments
Strategiczne 16 sierpnia 2022
Regiments to wojenna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym. Ukazuje ona fikcyjny konflikt toczony w 1989 roku między siłami NATO oraz armiami Układu Warszawskiego.
Black & White 2
Strategiczne 7 października 2005
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, oferującej graczom możliwość zabawy w boga. Akcja Black & White 2 osadzona została w tym samym świecie co pierwowzór, a naszym zadaniem jest ponownie sprawowanie boskiej władzy nad wybranym plemieniem wyznawców. Sama mechanika rozgrywki nie uległa drastycznym zmianom, choć w porównaniu do pierwszej, druga część gry jest produkcją zorientowaną w znacznie większym stopniu na walkę.
StarCraft
Strategiczne 28 marca 1998
Kultowa strategia czasu rzeczywistego legendarnego studia Blizzard Entertainment. Gra osadzona jest w klimatach science fiction i przedstawia dynamiczne starcia trzech wrogich frakcji: potomków Ziemian znanych jako Terranie, tajemniczej cywilizacji Protossów oraz rasy insektoidalnych Zergów. StarCraft oferuje 30 rozbudowanych misji rozłożonych na trzy odmienne kampanie dla jednego gracza.
Northgard
Strategiczne 7 marca 2018
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w fantastycznym świecie wikingów oraz mitologii skandynawskiej. W Northgard dowodzimy grupą nordyckich wojowników, którzy po wielu latach żmudnej eksploracji natrafili na owiany tajemnicą, bogaty ląd. Aby okryć się sławą, będą oni musieli stawić czoła niebezpieczeństwom czyhającym na nich w nowym świecie. Mechanika rozgrywki w Northgard wzorowana jest na klasycznych RTS-ach, pokroju Age of Empires, Age of Mythology czy The Settlers.
Wargame: Zimna Wojna
Strategiczne 23 lutego 2012
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), stanowiąca pierwszą odsłonę cyklu Wargame. Gra wyprodukowana została przez studio Eugen Systems, które w swoim dorobku ma także takie tytuły jak R.U.S.E. i Act of War. Wargame: European Escalation przedstawia hipotetyczny konflikt zbrojny pomiędzy państwami NATO i Układu Warszawskiego w szczytowym okresie Zimnej Wojny. Mechanika rozgrywki w dużym stopniu bazuje na rozwiązaniach znanych z wcześniejszych produkcji studia Eugen Systems.
Polanie II
Strategiczne 15 września 2003
Polanie II to kontynuacja pierwszej, całkowicie polskiej strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez krakowskie studio deweloperskie Reality Pump. Akcja gry osadzona została w średniowiecznych realiach, a gracz ma okazję poznać historię księcia Mirko w trzech kampaniach fabularnych. Urozmaiceniem dla rozgrywki solowej są potyczki wieloosobowe, w których uczestniczyć może maksymalnie 8 osób.
Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
Strategiczne 26 listopada 1998
Odpływasz z zaludnionego kontynetntu aby odkryć nowe lądy i zostać pionierem kolonizacji. Zasiedlając archipelagi wysp musisz rozbudować kolonie i obronić się przed nowym zagrożeniem.
Dune 2000
Strategiczne 30 września 1998
Odświeżona, oznaczona numerem 2000 wersja starego hitu Dune 2. Znowu możemy wcielić w głównodowodzącego jednego z trzech wielkich domów i toczyć wielkie bitwy na powierzchni planety Arrakis.
Age of Empires IV
Strategiczne 28 października 2021
Age of Empires 4 to czwarta pełnoprawna odsłona słynnego cyklu strategii czasu rzeczywistego, osadzona w średniowieczu. Za jej stworzenie odpowiedzialna jest ekipa Relic Entertainment, znana z takich serii jak Company of Heroes czy Warhammer 40,000: Dawn of War. Pod względem mechaniki tytuł co prawda pozostaje wierny schematowi wypracowanemu przez swoich cenionych poprzedników, jednak wprowadza również sporo nowych rozwiązań.
Faces of War: Oblicza Wojny
Strategiczne 8 września 2006
Kontynuacja Soldiers: Heroes of World War II – ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego, wydanej w 2004 roku. Za opracowanie omawianego tytułu odpowiedzialne jest studio Best Way, które dostarczyło również pierwszą odsłonę cyklu. Deweloperzy nie zdecydowali się na wprowadzenie drastycznych zmian w schemacie rozgrywki.
Twierdza 2
Strategiczne 19 kwietnia 2005
Druga pełnoprawna odsłona serii strategicznej Stronghold, zapoczątkowanej przez studio Firefly w 2001 roku. Autorzy postanowili nie eksperymentować z mechaniką rozgrywki, rozwijając najlepsze elementy oryginału i proponując graczom ponownie dwie odrębne kampanie, skupiające się na ekonomicznym bądź militarnym aspekcie rozgrywki. Poszerzeniu uległ wachlarz maszyn oblężniczych i środków obronnych, poprawiono realizm oraz wprowadzono możliwość stosowania różnych formacji bitewnych.
Age of History 3
Strategiczne 2024
Trzecia część serii strategii typu grand strategy, nad którą czuwa Polak - Łukasz Jakowski. Znów prowadzimy wybraną nację do świetności przez kolejne ery. Age of History 3 zmienia tury na rozgrywkę w czasie rzeczywistym i wprowadza do niej system toczenia bitew.
Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.
Warhammer 40,000: Dawn of War
Strategiczne 20 września 2004
Osadzona w świecie Warhammera 40,000 strategia czasu rzeczywistego, powstała we współpracy firmy THQ ze znanym z Homeworlda studiem Relic Entertainment. Fabuła Dawn of War skupia się na jednym z wielu konfliktów świata Warhammera, opisując losy niejakiego Gabriela Angelosa – dowódcy Kosmicznych Marines z zakonu Blood Ravens, który usiłuje zapobiec inwazji orków na jego planetę.