53. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 53. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Lock's Quest
Strategiczne 8 września 2008
Hybryda RTS-a, RPG-a i produkcji typu tower defense. W Lock's Quest zadaniem gracza jest ochrona artefaktów przed zakusami przeciwników. Filarem rozgrywki jest budowa wież obronnych i konstruowanie rozmaitych pułapek, a także walka z kolejnymi falami oponentów.
Sango 2
Strategiczne 28 kwietnia 2008
Sango 2 to wyprodukowana przez studio Magitech Corporation strategia czasu rzeczywistego na motywach powieści "Romance of the Three Kingdoms". Gracz wciela się w przywódcę jednego z trzech królewskich rodów i podejmuje próbę zjednoczenia kraju pod własnym sztandarem. Rozgrywka łączy elementy strategiczne związane z zarządzaniem państwem i taktyczne dowodzenie na polu walki.
A Kingdom for Keflings
Strategiczne 19 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której sterujemy gigantem. Przyczyniamy się do rozwoju tytułowego królestwa, zamieszkiwanego przez sympatyczne stworki.
World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine
Strategiczne 8 lipca 2009
World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine to strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Games GI, autorów utrzymanego w konwencji fantasy RTS-a Tahoe World.
Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie gier strategicznych, wśród innych przygotowanych przez nich produkcji znajdują się takie tytuły jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy SimCity Societies.
Carrier Command: Gaea Mission
Strategiczne 27 września 2012
Carrier Command: Gaea Mission to strategia osadzona w klimacie dalekiej przyszłości. W grze wcielamy się w dowódcę tytułowego „lotniskowca”, przenoszącego mnóstwo mniejszych pojazdów, w większości o przeznaczeniu bojowym. Sednem rozgrywki jest zatem walka – determinuje to fabuła gry.
Beyond Protocol
Strategiczne 21 listopada 2008
Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.
Mytheon
Akcji 13 listopada 2010
Mytheon jest grą akcji z elementami RPG i RTS, w której akcja osadzona została w mitycznym świecie. Fabuła gry przedstawia historię wojny pomiędzy bogami i śmiertelnymi bohaterami. Gracz wciela się w jednego z herosów władających kamieniami mocy, dzięki którym można rzucać zaklęcia, wznosić budynki i rekrutować wojsko.
Defendin' De Penguin
Strategiczne 2 września 2008
Niezbyt wymagająca strategia czasu rzeczywistego. Dążymy do ochraniania wioski pingwinów przed atakami drapieżników. W tym celu konstruujemy i umiejętnie rozmieszczamy dostępne systemy obronne.
Sword of the Stars: A Murder of Crows
Strategiczne 9 października 2008
Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.
AI War: Children Of Neinzul
Strategiczne 27 października 2010
Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.
AI War: Light of the Spire
Strategiczne 27 stycznia 2011
Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.
Avalon Heroes
Strategiczne 7 sierpnia 2009
Avalon Heroes to darmowa gra sieciowa łącząca w sobie dwa gatunki – RPG oraz RTS. Bazuje na niezwykle popularnym modzie do Warcrafta III zwanym Defense of the Ancients.
Theatre of War 2: Battle for Caen
Strategiczne 2 listopada 2010
Theatre of War 2: Battle for Caen jest dodatkiem do strategii czasu rzeczywistego Theatre of War 2: Kursk 1943 autorstwa zespołu deweloperskiego firmy 1C. Fabuła gry przedstawia zmagania o miasto Caen toczące się pomiędzy 26 czerwca a 19 lipca 1944 roku. Twórcy zadbali o wierne odwzorowanie jednostek i topografii terenu oraz odtworzenie autentycznego przebiegu bitew.
GodStoria: The Bible Online
RPG 28 września 2010
Przeglądarkowa gra strategiczna wzbogacona elementami MMORPG, której fabuła oparta została na opowieściach biblijnych. Wcielamy się w Abrahama oraz jego potomków i musimy zadbać o przyszłość podległych nam plemion. W tym celu budujemy wioski, gromadzimy surowce, zarządzamy budżetem oraz zajmujemy się uprawieniem zarówno dyplomacji, jak i sztuki wojennej.
Distant Worlds: Return of the Shakturi
Strategiczne 16 grudnia 2010
Pierwszy dodatek do Distant World, strategii osadzonej w realiach sci-fi. W rozległym świecie gry zajmujemy się eksploracją, ekspansją i eliminowaniem wrogów. Usprawnieniom uległy rozbudowy kolonii, a także drzewko technologiczne. W grze odnowiono także interfejs, w którym wprowadzono kilka nowych funkcji.
Star Ruler
Strategiczne 21 sierpnia 2010
Star Ruler to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez firmę Blind Mind Studios. Gracze obejmują kontrolę nad międzygwiezdnym mocarstwem i starają się zapewnić przetrwanie swojej rasie. Gracze toczą bitwy, rozwijają technologie, prowadzą dyplomację i poszerzają wpływy ekonomiczne. Rozbudowana rozgrywka zawiera szereg elementów charakterystycznych także dla gatunku strategii turowych.
Realm of the Titans
Strategiczne 26 października 2010
Realm of the Titans to sieciowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ningbo SG-TY. Twórcy wyraźnie inspirowali się modem Defense of the Ancients do gry Warcraft III. Gracze mają do dyspozycji ponad 50 bohaterów z kilku różnych frakcji, a w rozgrywanych na zamkniętych arenach potyczkach może brać udział do 10 uczestników.
Star Prospector
Strategiczne 25 stycznia 2012
Star Prospector jest debiutanckim dziełem kanadyjskiego studia Crypstone Games. Gra łączy elementy strategi czasu rzeczywistego i RPG. Gracze wcielają się w tytułowych prospectorów, czyli śmiałków, którzy wysłani zostają z misją badawczą na odległe planety. Kolonizacji sprzeciwia się jednak frakcja scavengerów, potomków ludzi wygnanych niegdyś z Ziemi.
End of Nations
Strategiczne prace wstrzymane
Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.
AI War: The Zenith Remnant
Strategiczne 12 stycznia 2010
Obszerny dodatek do złożonej strategii czasu rzeczywistego AI War. W rozszerzeniu rozbudowano opcje technologiczne, wprowadzono mnóstwo nowych jednostek i dodano kilka frakcji. W samej grze prowadzimy międzygalaktyczne wojny z zaawansowaną sztuczną inteligencją – w pojedynkę lub w kilkuosobowym trybie kooperacji.
Król Artur: Sasi
Strategiczne 8 czerwca 2010
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad Saksonami. Autorzy przygotowali nową kampanię i rozbudowali system dyplomacji, który zwiększa daje możliwość interakcji z Kościołem, Sidhe, innymi królami, gildią wyjętych spod prawa, słynnymi rycerzami, a nawet z kandydatkami na naszą żonę. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Ancient Tribe
Strategiczne 28 czerwca 2010
Strategia czasu rzeczywistego, która przypomina serię Populous. Wcielamy się w niej w antycznego boga dbającego o losy poddanych ze pewnego plemienia. W grze budujemy wioski, zbieramy surowce, dowodzimy armią i rozwijamy cywilizację. Celem rozgrywki jest zbudowanie statku kosmicznego, aby przenieść się na nowy obszar. Gracz może wchodzić w wiele interakcji z ludźmi i stosować przeróżne moce.
Kings and Castles
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach fantasy, w której wcielamy się w króla i podejmujemy próbę podbicia świata. Jest to produkcja studia Gas Powered Games znanego m.in. z serii Supreme Commander. Podobnie jak w przypadku tego cyklu autorzy przygotowali olbrzymie mapy, na których bitwy toczą bardzo liczne armie.