23. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 23. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Viking City Builder
Strategiczne 2025
Gra ekonomiczna z elementami strategii czasu rzeczywistego osadzona w epoce podboju ziem europejskich przez wikingów. Viking City Builder oprócz rozbudowy osady pozwala nam też na atakowanie innych wiosek oraz eksplorację okolicznych ziem w poszukiwaniu surowców.
Hearts of Iron IV: By Blood Alone
Strategiczne 27 września 2022
Siódmy duży dodatek do gry strategicznej pod tytułem Hearts of Iron IV. HoI4 By Blood Alone skupia się na Włoszech, Szwajcarii i Etiopii, a także wprowadza m.in. specjalny kreator samolotów, w którym możemy tworzyć własne myśliwce czy bombowce.
Hearts of Iron IV: La Resistance
Strategiczne 25 lutego 2020
Piąte rozszerzenie do osadzonej w drugowojennych realiach globalnej strategii Hearts of Iron IV od Paradox Interactive. Dodatek La Resistance wprowadza do gry możliwość prowadzenia akcji szpiegowskich przez ruchy oporu.
Men of War: Oddział szturmowy 2 - Zimna wojna
Strategiczne 12 września 2019
Samodzielne rozszerzenie do gry Men of War: Assault Squad 2. Akcja dodatku Cold War rozgrywa się w epoce zimnej wojny i pozwala przejąć kontrolę nad wojskami ZSRR lub Stanów Zjednoczonych np. w ramach dynamicznie generowanej kampanii.
SpellForce 3: Soul Harvest
Strategiczne 28 maja 2019
Duże samodzielne rozszerzenie do SpellForce 3 - miksu RTS-a z RPG od studia Grimlore Games. Dodatek oferuje nową kampanię (trwającą ok. 20 godzin) i dwie frakcje: krasnoludów i mrocznych elfów. Do tego dochodzi garść niedostępnych wcześniej jednostek dla ras z podstawki i istotnych zmian w rozgrywce (np. w systemie zasobów).
World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.
The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
Strategiczne 27 marca 2008
Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.
Rome: Total War - Alexander
Strategiczne 19 czerwca 2006
Drugie oficjalne rozszerzenie do opracowanej przez studio Creative Assembly gry Rome: Total War z 2004 roku. Tym razem możemy wcielić się w jednego z najwybitniejszych strategów w dziejach ludzkości – tytułowego Aleksandra Wielkiego, który dzięki swoim spektakularnym podbojom na stałe zagościł w podręcznikach historii. Kluczowym elementem dodatku jest zupełnie nowa kampania, pozwalająca odtworzyć największe sukcesy legendarnego władcy Macedonii.
KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.
Stalingrad (2005)
Strategiczne 11 marca 2005
Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Strategiczne 6 kwietnia 2004
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.
Rush for Berlin
Strategiczne 26 maja 2006
Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).
Empire Earth: Sztuka Podboju
Strategiczne 18 września 2002
Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.
Gangsters 2: Vendetta
Strategiczne 6 czerwca 2001
Druga odsłona taktycznej strategii czasu rzeczywistego o gangsterskich klimatach, wyprodukowana przez Hothouse Creations. Jako Joey Bane wykonujemy misje i zadania w celu odnalezienia morderców naszego ojca. Pomiędzy zadaniami zarządzamy też zasobami gangu i przemierzamy wirtualne miasto New Temperance. Dwuwymiarowa, izometryczna grafika prezentuje się całkiem nieźle. W grze zaimplementowano tryb multiplayer dla 4 graczy.
Close Combat III: The Russian Front
Strategiczne 12 stycznia 1999
Kolejna część bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach II Wojny Światowej. Tym razem gracz ma okazję opowiedzieć się po jednej ze stron biorących udział w działaniach na froncie wschodnim.
Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
Strategiczne 7 marca 2000
Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.
Seven Kingdoms: Ancient Adversaries
Strategiczne 20 grudnia 1997
Dawno, dawno temu w czasach, gdy ludzie żyli obok bogów i potworów, siedem królestw rywalizowało ze sobą, by zapanować nad światem. Zbuduj swoje imperium i podbij inne królestwa.
Age of Mythology: Tale of the Dragon
Strategiczne 28 stycznia 2016
Stworzony wspólnymi siłami studia Skybox Labs i Forgotten Empires dodatek DLC do gry Age of Mythology: Extended Edition – czyli zremasterowanej odsłony klasycznej strategii RTS autorstwa Ensemble Studios. Rozszerzenie o nazwie Tale of the Dragon nie zmienia diametralnie podstawowych mechanizmów rozgrywki, będących kwintesencją klasycznych strategii czasu rzeczywistego z rozbudowanym wątkiem ekonomicznym.
Europa Universalis IV: The Cossacks
Strategiczne 1 grudnia 2015
Siódme pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2013 roku globalnej strategii czasu rzeczywistego Europa Universalis IV. Wbrew nazwie dodatku, nie skupia się on tylko i wyłącznie na tytułowej, wieloetnicznej grupie Kozaków, lecz oferuje całościowe modyfikacje rozgrywki, rozwijające zabawę po stronie praktycznie każdej frakcji. Na pierwszy plan wysuwają się tu kolejne zmiany w mechanice prowincji, polegające m.in.
Total War: Rome II - Cezar w Galii
Strategiczne 17 grudnia 2013
Pierwszy z planowanych dodatków do gry Total War: Rome II studia Creative Assembly. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Cezar w Galii rozgrywa się w latach 58-51 p.n.e. i koncentruje na zmaganiach tytułowego władcy Rzymu z plemionami galijskimi. Znaczne zawężenie ram czasowych wymusiło na twórcach zmianę w systemie tur - trwają one teraz nie 12 miesięcy, a 2 tygodnie, dzięki czemu do gry powrócił m.in. system pór roku, wpływających w sposób losowy na przebieg rozgrywki.
Symulator misji ratunkowych: Emergency 2014
Strategiczne 15 listopada 2013
Emergency 2014 to pakiet, w którym otrzymujemy zawartość gier Emergency 2012 i Emergency 2013, a także nowy pakiet misji, pozwalający wziąć udział w akcjach ratunkowych w rejonach dotkniętych przez niszczycielskie deszcze meteorytów. Otrzymujemy również kilka nowych jednostek porządkowych, w tym śmigłowiec gaśniczy oraz konną straż pożarną.
SpellForce 2: Demons Of The Past
Strategiczne 16 stycznia 2014
Kolejne samodzielne rozszerzenie do łączącej elementy RPG i strategii gry SpellForce 2, wydanej w 2006 roku. Opracowany prze studio Mind Over Matter dodatek kontynuuje wątki fabularne, zapoczątkowane w dwóch poprzednich rozszerzeniach. Na ratunek zagrożonej krainie śpieszy ponownie znany nam już bohater Shaikan, który w trakcie ponad 50 nowych misji odwiedzi pięć nowych lokacji, stawiając czoła nieznanym dotąd przeciwnikom.
Planetary Annihilation
Strategiczne 5 września 2014
Planetary Annihilation to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do przeboju z 1997 roku – Total Annihilation. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Uber Entertainment przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja przenosi graczy w odległą przyszłość, gdzie uczestniczą w bezkompromisowej rywalizacji o panowanie nad Wszechświatem.
Emergency 2013
Strategiczne 2 listopada 2012
Nowa edycja strategicznej serii Emergency. Składa się na nią zawartość Emergency 2012 w wersji Deluxe oraz dodatek, w którym naszym zadaniem jest radzenie sobie ze skutkami wybuchu wielkiego wulkanu w Europie.