70. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 70. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
The Red Solstice
Strategiczne 9 lipca 2015
Osadzona w realiach science-fiction taktyczna strategia z elementami RPG, przeznaczona głównie do zabawy w trybie kooperacyjnym. Gra inspirowana jest klasykami pokroju StarCraft, X-COM czy Warhammer 40,000, a za jej powstanie odpowiada niezależne chorwackie studio Ironward. Akcja gry toczy się w przyszłości, w której Ziemia została zniszczona na skutek śmiertelnego wirusa, a życie przeniosło się na powierzchnię Marsa.
Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons
Strategiczne 30 listopada 1997
Oficjalny dodatek do oryginalnej gry strategicznej Dungeon Keeper autorstwa Petera Molyneux. Wraz z nim otrzymujemy piętnaście nowych misji przeznaczonych do zabawy z komputerem i tyle samo map dedykowanych do rozgrywek multiplayer. Twórcy nie zapomnieli też o szeregu poprawek, korygujących niedostatki pierwowzoru.
SimAnt: The Electronic Ant Colony
Strategiczne 26 lutego 1991
Oryginalna gra strategiczna symulująca… życie mrówek. W grze kontrolujemy kolonię czarnych mrówek gdzieś na podwórku położonego na przedmieściach domu, a naszym celem jest rozszerzenie swojej kolonii na teren całego ogrodu - eliminując przy okazji wrogie kolonie mrówek czerwonych oraz niezbyt życzliwych nam właścicieli posesji.
Ultimate General: Gettysburg
Strategiczne 16 października 2014
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, utrzymana w realiach wojny secesyjnej oraz jej najważniejszej bitwy, jaka rozegrała się pod Gettysburgiem. Za powstanie gry odpowiada niezależne studio Game-Labs pod wodzą Nicka Thomadisa – autora uznanych modyfikacji do serii Total War. Podczas zabawy możemy opowiedzieć się po stronie Konfederatów bądź Unii i wziąć udział w szeregu scenariuszy, próbując odtworzyć faktyczny przebieg bitwy lub zmienić tok historii.
Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters
Strategiczne 1 czerwca 2001
Siódma odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters Przodkowie wysyłają Tarnuma z misją oswobodzenia Błotnego Ludu spod kontroli Erathii i szalonego króla Gryphonhearta.
Civil War II
Strategiczne 17 września 2013
Civil War II to sequel wydanej w 2007 roku strategii turowej AGEOD’s American Civil War: The Blue and the Gray. Ambicją deweloperów ze studia AGEOD było niezwykle staranne odwzorowanie historycznych realiów amerykańskiej wojny secesyjnej (1861-1865). Gracze mogą spróbować swoich sił w dowodzeniu oddziałami walczącymi m.in. pod Bull Run i Shiloh.
Clockwork Empires
Strategiczne 26 października 2016
Osadzona w steampunkowej stylistyce strategia ekonomiczna, opracowana przez niezależne studio Gaslamp Games, znane także z roguelike’owej produkcji RPG Dungeons of Dredmor. Akcja gry toczy się w nietypowo ukazanym XIX wieku, zaś gracze wcielają się w dumnych obywateli Imperium Brytyjskiego, których zadaniem jest kolonizacja nowych lądów. Ogólna mechanika rozgrywki bazuje na typowych standardach gier ekonomicznych i polega głównie na rozbudowie miast oraz zarządzaniu ich zasobami.
World Basketball Manager Tycoon
Strategiczne 18 listopada 2013
Sportowy manager koszykarski, będący kolejną odsłoną cyklu World Basketball Manager. Zadaniem gracza jest pokierować rozwojem klubu koszykarskiego, zarówno od strony sportowej jak i biznesowej. Gra stworzona została przez greckie studio Icehole Games, znane z takich produkcji jak 1821 oraz Us&Them: Cold War.
Warlock 2: The Exiled
Strategiczne 10 kwietnia 2014
Osadzona w realiach fantasy strategia turowa, stanowiąca sequel gry Warlock: Master of the Arcane. Podobnie jak pierwowzór z 2012 roku tytuł wyprodukowało niezależne, rosyjskie studio Ino-Co. Akcja Warlock 2: The Exiled toczy się w świecie Ardania, doskonale znanym fanom cyklu Majesty. Za sprawą mrocznych sił uniwersum rozprysło się na wiele fragmentów. Gracz kieruje poczynaniami czarnoksiężnika, który próbuje zemścić się na magach winnych jego wypędzenia.
Army Men: Toys In Space
Strategiczne 13 października 1999
Trzecia gra z cyklu militarnych strategii czasu rzeczywistego (RTS), którego bohaterami są plastikowi żołnierze. Tym razem gracz musi pomóc sierżantowi Sarge'owi i wojskom Zielonych w pokonaniu Złotych, którzy sprzymierzyli się z kosmitami. Gra wyprodukowana została przez studio deweloperskie firmy The 3DO Company.
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs
Strategiczne 19 maja 2002
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs to oficjalny dodatek do wydanej w 2001 roku strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Przygotowane przez studio Blue Fang Games rozszerzenie wprowadza możliwość wzbogacenia atrakcji ogrodu zoologicznego o wybiegi z dinozaurami. Twórcy przygotowali 6 nowych scenariuszy, a także przeszło 100 dodatkowych obiektów, jakie można wykorzystać w wirtualnym zoo.
Heaven & Hell
Strategiczne 8 czerwca 2003
Strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się 1500 lat przed naszą erą. Jej bohaterami są cztery odmienne ludzkie nacje zamieszkujące biblijny ląd i oczekujące na nawrócenie z rąk wszechmogącego boga, w którego przyjdzie nam się wcielić.
Cloven Crania Meadow
Strategiczne 26 lipca 2005
Cloven Crania Meadow to strategia czasu rzeczywistego osadzona w dość sztampowym świecie fantasy. Zadaniem gracza jest rozwijanie swojego miasta i zapewnienie poddanym pożywienia, istotną rolę odgrywa zaplecze militarne.
Squad Assault: Second Wave
Strategiczne 3 września 2005
Squaw Assault: Second Wave to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która de facto stanowi rozwinięcie wydanej w październiku 2003 roku produkcji o nazwie Squad Assault: West Front.
Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata
Strategiczne 29 lipca 2005
Ice Crusade bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń, których byliśmy świadkami w grze Cuban Missile Crisis (znanej również pod nazwą The Day After). Akcja programu przenosi nas w tereny przygraniczne Stanów Zjednoczonych i Meksyku, gdzie dochodzi do starcia sił sowieckich oraz amerykańskich.
Blitzkrieg: Ostfront Barbarossa
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Ostfront Barbarossa to nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming.
HotDogs HotGirls
Strategiczne 9 marca 2006
Strategiczna symulacja zaproponowana przez Fuzzyeyes Studios. Naszym głównym zadaniem jako właściciela sieci fast foodów jest odpowiednie nią zarządzanie i zdominowanie krajowego rynku. Nieocenioną pomocą w osiągnięciu tego celu służą przesympatyczne i przeurocze kelnerki zatrudnione w naszych barach.
Savage 2: A Tortured Soul
Strategiczne 16 stycznia 2008
Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.
Creature Conflict: Wojny Klanów
Strategiczne 6 maja 2005
Creature Conflict: Wojny Klanów to przygotowana przez studio deweloperskie Mithis Games strategia turowa z elementami taktycznymi. Akcja gry osadzona została w odległej galaktyce, zamieszkałej przez cztery walczące ze sobą zwierzęce klany. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z nich i rozpoczyna zmagania o dominację nad kolejnymi planetami.
Dwa Trony: Wojna Róż
Strategiczne 10 lutego 2004
Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.
Tin Soldiers: Aleksander Wielki
Strategiczne 8 października 2004
Turowa gra strategiczna, której akcja koncentruje się wokół tytułowej postaci Aleksandra III Wielkiego zwanego Macedońskim, króla antycznej Macedonii od 336 roku p.n.e. Gra opowiada o najsłynniejszych podbojach słynnego wodza.
XIII Wiek: Śmierć lub Chwała
Strategiczne 12 października 2007
XIII Century: Death or Glory to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z akcją umiejscowioną w Średniowieczu. Zrealizowana została ona w sposób przypominający legendarną serię gier Risk, traktującą o globalnym podboju świata.
Cyberstorm 2: Corporate Wars
Strategiczne 18 czerwca 1998
Cyberstorm 2: Corporate Wars to strategia czasu rzeczywistego (z dostępnym trybem turowym), stanowiąca kontynuację gry MissionForce: Cyberstorm.
Napoleon
Strategiczne 14 listopada 2002
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym umożliwiająca graczom wzięcie udziału w zaciętych bitwach, toczonych w latach 1803-1812 na terenach całej Europy (Okres Wojen Napoleońskich).