16. kosmiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry o tematyce kosmiczne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Galactic Civilizations III: Mercenaries
Strategiczne 18 lutego 2016
Oficjalne rozszerzenie do trzeciej części turowej strategii 4X studia Stardock: Galactic Civilizations III z 2015 roku. Akcja dodatku o nazwie Mercenaries kontynuuje historię wielkiej galaktycznej wojny pomiędzy ludzkością a bezwzględnym Imperium Drengin. Kiedy na skutek długotrwałego konfliktu zasoby militarne rywali zostają mocno uszczuplone, obie frakcje postanawiają wzmocnić swe szyki poprzez wykorzystanie tytułowych najemników.
The Sentient
Strategiczne prace wstrzymane
Niezależna gra RPG, w której wcielamy się w sztuczną inteligencję, by pomóc ludzkości w badaniu kosmosu. W tym celu trafiamy na stację kosmiczną The Ark, która stanowi bazę wypadową. Tam zatrudniamy i szkolimy nowych astronautów, wyposażamy statek kosmiczny w niezbędne oprzyrządowanie i projektujemy jego wnętrze, a także prowadzimy badania, mające na celu usprawnienie technologii.
Distant Star: Revenant Fleet
Strategiczne 7 kwietnia 2015
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier roguelike. W Distant Star: Revenant Fleet prowadzimy do boju rasę A’kari, która musi odbudować rozbitą flotę i dawną potęgę militarną, a ostatecznie stawić czoła bezwzględnym Orthani. Mechanika zabawy przypomina nieco kultową serię Homeworld, z tą różnicą, że wydarzenia przedstawione są nie w pełnym 3D, ale w perspektywie top-down.
Spacebase DF-9
Strategiczne 27 października 2014
Osadzona w realiach science-fiction strategia ekonomiczna, symulująca życie mieszkańców bazy kosmicznej. Za powstanie gry odpowiada niezależne studio Double Fine, znane z takich tytułów, jak Brutal Legend, Costume Quest czy Psychonauts. Zabawa sprowadza się do rozwijania bazy i wznoszenia kolejnych struktur, zapewniających miejsce zamieszkania, rozrywki oraz pracy. Do budowy posłużą nam zaś surowce pozyskane wcześniej z meteorytów.
Galactic Civilizations II: Twilight of the Arnor
Strategiczne 30 kwietnia 2008
Drugi oficjalny dodatek do gry Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Produkt ten oferuje między innymi więcej statków, broni i możliwości defensywnych, a także rozszerzone możliwości edycji statków kosmicznych.
Star Trek: Conquest
Strategiczne 20 listopada 2007
Połączenie prostej gry akcji oraz strategii turowej, rozgrywane w uniwersum Star Trek. Przejmujemy kontrolę nad jedną z sześciu różnych ras, dążąc do całkowitej dominacji nad galaktyką.
Galactic Civilizations II: Endless Universe
Strategiczne 5 września 2008
Galactic Civilizations II: Endless Universe to trzeci dodatek do kosmicznej strategii turowej Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Tak jak poprzednie rozszerzenia, tak i ten produkt nie wymaga do instalacji podstawowej wersji gry.
Sword of the Stars: A Murder of Crows
Strategiczne 9 października 2008
Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.
Beyond Protocol
Strategiczne 21 listopada 2008
Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.
AI War: Light of the Spire
Strategiczne 27 stycznia 2011
Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.
AI War: Children Of Neinzul
Strategiczne 27 października 2010
Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.
Buzz Aldrin's Space Program Manager
Strategiczne 31 października 2014
Stworzona przez doświadczone na gruncie produkcji strategicznych studio Slitherine turowa gra strategiczno-symulacyjna, rekonstruująca wczesne etapy podboju kosmosu. Akcja tytułu rozpoczyna się w połowie lat 50-tych XX wieku i umiejętnie łączy najważniejsze fakty historyczne z twórczą fantazją autorów.
AI War: The Zenith Remnant
Strategiczne 12 stycznia 2010
Obszerny dodatek do złożonej strategii czasu rzeczywistego AI War. W rozszerzeniu rozbudowano opcje technologiczne, wprowadzono mnóstwo nowych jednostek i dodano kilka frakcji. W samej grze prowadzimy międzygalaktyczne wojny z zaawansowaną sztuczną inteligencją – w pojedynkę lub w kilkuosobowym trybie kooperacji.
Armada 2526
Strategiczne 24 listopada 2009
Strategia typu 4X osadzona w dalekiej przyszłości XXVI wieku. Gracz staje na czele jednej z dwunastu ras, mając tylko jedno zadanie: poprzez handel, dyplomację, rozwój technologiczny a także ostatecznie wojnę, zagwarantować, by to jego gatunek okazał się dominującą potęgą w galaktyce. Gra oferuje zarówno tryb dla jednego gracza jak i multiplayer dla dwóch osób.
Nemexia
Strategiczne 30 listopada 2009
Nemexia to stworzona przez bułgarską firmę XS Software kosmiczna strategia czasu rzeczywistego w konwencji przeglądarkowego MMO. Gra przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi, robotami i obcymi. Gracze mają za zadanie rozbudować jedną z tysięcy planet i włączyć się do walki o dominację we Wszechświecie. Tytuł dystrybuowany jest na zasadzie „free to play” z opcją mikropłatności.
Distant Worlds: Return of the Shakturi
Strategiczne 16 grudnia 2010
Pierwszy dodatek do Distant World, strategii osadzonej w realiach sci-fi. W rozległym świecie gry zajmujemy się eksploracją, ekspansją i eliminowaniem wrogów. Usprawnieniom uległy rozbudowy kolonii, a także drzewko technologiczne. W grze odnowiono także interfejs, w którym wprowadzono kilka nowych funkcji.
Star Ruler
Strategiczne 21 sierpnia 2010
Star Ruler to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez firmę Blind Mind Studios. Gracze obejmują kontrolę nad międzygwiezdnym mocarstwem i starają się zapewnić przetrwanie swojej rasie. Gracze toczą bitwy, rozwijają technologie, prowadzą dyplomację i poszerzają wpływy ekonomiczne. Rozbudowana rozgrywka zawiera szereg elementów charakterystycznych także dla gatunku strategii turowych.
Solar War
Strategiczne 20 sierpnia 2013
Solar War to turowa strategia wyprodukowana przez zespół Snipefish Entertainment. Wcielamy się w dowódcę organizacji mającej odeprzeć atak obcej cywilizacji na Układ Słoneczny. Gra koncentruje się na bogatych taktycznie gwiezdnych bitwach.
Starship Corporation
Strategiczne 3 maja 2018
Osadzona w realiach science fiction strategia ekonomiczna, będąca debiutanckim projektem niezależnego studia Rakatari. W grze Starship Corporation obejmujemy kontrolę nad potężną korporacją, zajmującą się produkcją oraz sprzedażą statków kosmicznych, a nasze wirtualne alter ego przedkłada zysk ponad kwestie moralne i ewentualne skutki galaktycznych konfliktów.
Flatspace II: The Rise of the Scarrid
Strategiczne 31 stycznia 2006
Flatspace II: The Rise of the Scarrid jest sequelem wydanej w 2003 roku kosmicznej symulacji autorstwa niezależnego studia Cornutopia. Akcja gry osadzona jest w dalekiej przyszłości, a gracz ponownie staje się świadkiem konfliktu pomiędzy ludźmi i rasą obcych – scarrid. Zabawa koncentruje się na handlu, jednak rozgrywkę urozmaicają elementy cRPG i zręcznościowej strzelanki.
Race to Mars
Strategiczne prace wstrzymane
Przygotowana przez niezależne polskie studia Intermarum i One More Level strategia turowa adresowana do miłośników astronomii. W Race to Mars wcielamy się w szefa nowo powstałej firmy z branży kosmicznej, a naszym zadaniem jest kolonizacja Czerwonej Planety i wyprzedzenie na tym polu konkurencji. Aby tego dokonać, trzeba najpierw rozwiązać wiele problemów na Ziemi, wynaleźć odpowiednie technologie oraz zebrać potrzebne fundusze.
Distant Worlds: Shadows
Strategiczne 23 maja 2013
Distant Worlds: Shadows jest trzecim pełnowymiarowym rozszerzeniem do kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Distant Worlds. Dodatek przygotowany przez studio Code Force Limited wprowadza nową epokę - „Age of Shadows”, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki oraz oprawie wizualnej gry.
Outpost Kaloki
Strategiczne 29 września 2004
Outpost Kaloki to osadzona w realiach science-fiction, humorystyczna strategia typu tycoon. Gracz wciela się w rolę szefa orbitalnego kompleksu restauracyjno-rekreacyjnego, a jego zadaniem jest podejmowanie gości z różnych zakątków galaktyki. Tytuł wyprodukowany został przez studio NinjaBee, będące oddziałem firmy Wahoo Studios.
Galcon 2: Galactic Conquest
Strategiczne 5 grudnia 2014
Galcon 2 to strategia czasu rzeczywistego, w której gracz kontroluje olbrzymie floty statków kosmicznych. Naszym zadaniem jest przejmowanie kontroli nad planetami i jednocześnie uniemożliwianie przeciwnikowi dokonania tego samego.