88. 2D
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 88. Najpopularniejsze gry o tematyce 2D.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Death Tales
Akcji 1 października 2020
Death Tales to platformowa gra akcji 2D opracowana przez zespół Silver Sphere Studios. Tytuł zmierzał początkowo na konsolę PSP, jednak prace nad nim zostały wstrzymane – po latach deweloperzy postanowili wrócić do swojego pomysłu i doprowadzić do jego realizacji.
Puzzle Craft 2
Logiczne 10 września 2015
Kontynuacja mobilnego cyklu autorstwa polskiego studia ATGames, stanowiąca oryginalne połączenie strategii ekonomicznej z grą logiczną typu match-3. Akcja Puzzle Craft 2 toczy się w pełnej magii krainie przypominającej średniowiecze. Gracz wciela się w rolę nowo mianowanego przywódcy niewielkiej wioski, a jego zadaniem jest przeobrażenie jej w dobrze funkcjonujące imperium.
Killers and Thieves
Strategiczne 23 maja 2017
Opracowana przez Alexa Thomasa i jego studio Candle & Key gra strategiczno-zręcznościowa z elementami RPG, w której rozwijamy średniowieczną gildię złodziei i zabójców. W trakcie zabawy w Killers and Thieves wcielamy się w przywódcę rzeczonej gildii, a naszym zadaniem jest rekrutacja początkujących łotrów oraz ich trening, przemieniający amatorów w prawdziwych specjalistów od kradzieży i cichych zabójstw.
Blackhole: Complete Edition
Zręcznościowe 27 lutego 2015
Dwuwymiarowa platformówka science fiction będąca pierwszym poważniejszym projektem niezależnego czeskiego studia FiolaSoft. Gracz wciela się w jednego z członków załogi statku kosmicznego Endera, który rozbił się na obiekcie zwanym Entity, zlokalizowanym we wnętrzu czarnej dziury. Zadaniem bohatera jest naprawienie szkód wyrządzonych przez kolizję, ocalenie kolegów oraz zniszczenie od środka czarnej dziury, która zagraża Ziemi.
Amelia i Postrach Nocy
Przygodowe 6 grudnia 2012
Utrzymana w stylistyce filmów Tima Burtona, interaktywna opowieść o przyjaźni, akceptacji, odwadze i wytrwałości. W grze wcielamy się w postać tytułowej Amelii oraz jej przyjaciół, którzy stawiają czoła kradnącemu dusze potworowi imieniem Skowyt. Zabawa sprowadza się do przeszukiwania w pełni interaktywnych plansz, pełnych zagadek, ukrytych przedmiotów i prostych mini-gier.
Under Night In-Birth Exe: Late
Bijatyki 24 lipca 2014
Klasyczna dwuwymiarowa bijatyka stworzona przez weteranów gatunku z japońskich studiów French Bread oraz Ecole Software. Produkcja oferuje standardowe tryby rozgrywki, w tym multiplayer, a także 16 grywalnych postaci, z których każda dysponuje unikalnymi atakami oraz mocami.
Seasons after Fall
Przygodowe 2 września 2016
Przygodowa gra akcji w konwencji platformówki. W Seasons after Fall wcielamy się w postać lisa usiłującego przywrócić równowagę w świecie przyrody, w którym zanikają pory roku. W tym celu sympatyczny bohater musi odszukać czterech strażników pór roku. Pod względem mechaniki rozgrywki Seasons after Fall czerpie z klasycznych gier platformowych z podgatunku metroidvania, a zabawa sprowadza się do przemierzania kolejnych lokacji wypełnionych rozmaitymi przeszkodami.
Simon the Sorcerer (1993)
Przygodowe 2 stycznia 1993
Klasyczna, dwuwymiarowa przygodówka point-and-click, opracowana przez doświadczone brytyjskie studio AdventureSoft. Tytuł ukazał się pierwotnie w 1993 roku, a dwa lata później doczekał się usprawnionej edycji CD, w której dodano dialogi mówione.
Countryballs: The Polandball Game
Zręcznościowe 2 kwietnia 2015
Komediowa zręcznościówka mobilna typu endless runner, zainspirowana popularnym sieciowym memem i serią komiksów politycznych, których głównymi bohaterami są karykaturalne piłki reprezentujące różne narody. Countryballs - The Polandball Game nie tylko odtwarza wiele klasycznych dowcipów z oryginalnych żartów, ale również oferuje siedemnaście nowych komiksów opracowanych specjalnie z myślą o grze. Podczas zabawy gracz kieruje wybraną przez siebie piłką.
Must Deliver
Zręcznościowe 16 kwietnia 2015
Przygotowana przez studio Cherrypick Games mobilna gra z gatunku endless runner. Formuła Must Deliver opiera się o sprawdzony schemat rozgrywki, a podczas zabawy kontrolujemy wybranego bohatera, lawirując pomiędzy atakującymi nas hordami zombie w taki sposób, aby w jednym kawałku dotrzeć do bezpiecznej strefy. Kolejne etapy gry różnią się od siebie liczbą oraz rodzajem występujących na nich zombiaków, a także odmiennymi sceneriami: począwszy od terenów miejskich aż po oblodzoną tundrę.
The Escapists: The Walking Dead
Przygodowe 30 września 2015
Spin-offowa odsłona oryginalnej produkcji The Escapists, stworzona przez wydawców pierwowzoru ze studia Team 17. Mechanika zabawy jest taka sama jak w pierwszej części serii, lecz fabuła gry osadzona została w uniwersum popularnego komiksu The Walking Dead (w Polsce: Żywe Trupy) i w wielu aspektach zgodna jest z przedstawioną tam historią.
Metal Slug Defense
Strategiczne 1 maja 2014
Poboczna odsłona kultowej serii dwuwymiarowych strzelanin, zrealizowana w formie strategii tower-defense. W grze odwiedzamy ponad 100 zróżnicowanych lokacji w różnych częściach świata, stawiając czoła obcym oraz rebeliantom, dowodzonym przez etatowego antagonistę cyklu - generała Mordena.
Gal Gunvolt
Zręcznościowe 6 sierpnia 2015
Przygotowany przez studio Inti Creates port wydanej wcześniej na konsolkach 3DS gry zręcznościowej Azure Striker Gunvolt. Pod względem mechaniki, mamy tu do czynienia z dwuwymiarową, side-scrollową grą akcji, w której zabawa sprowadza się do pokonywania kolejnych poziomów oraz walki ze stającymi nam na drodze oponentami i kończącymi każdy etap bossami.
Taiko no Tatsujin: V Version
Zręcznościowe 9 lipca 2015
Gra muzyczno-rytmiczna, opracowana przez firmę Bandai Namco z myślą o konsoli PlayStation Vita. Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich częściach serii, rozgrywka została oparta na nieskomplikowanym schemacie – koncentruje się na wybijaniu rytmu na bębnach taiko przy pomocy kilku przycisków, odpowiadających określonym symbolom przesuwającym się po ekranie. Wybrany przed rozpoczęciem zabawy poziom trudności determinuje częstotliwość ich występowania oraz rodzaj dodatkowych wyzwań.
Nitroplus Blasterz: Heroines Infinite Duel
Bijatyki 10 grudnia 2015
Opracowana przez doświadczone japońskie studio Examu klasyczna, dwuwymiarowa bijatyka, której bohaterami są postaci znane z gier firmy Nitroplus, specjalizującej się w mało u nas popularnym gatunku visual novel. W grze Nitroplus Blasterz: Heroine Infinite znajdziemy w sumie kilkadziesiąt żeńskich postaci pochodzących z niezwykle obszernego portfolio firmy i są to zarówno grywalne wojowniczki, jak i ich kontrolowane przez AI partnerki.
Castle Crashers Remastered
Akcji 9 września 2015
Ulepszona wersja humorystycznej gry akcji studia The Behemoth, która zadebiutowała w roku 2008 na konsolach Xbox 360. Castle Crashers Remastered można by określić jako współczesną wersję klasycznej, side-scrollowej gry Golden Axe. Podczas zabawy wcielamy się w jednego z czterech rycerzy, wyruszających na poszukiwania złoczyńcy, który ośmielił się ukraść z ich zamku niezwykle cenną figurkę.
Tajemnice Czasu: Dziedzictwo
Przygodowe 8 października 2010
Casualowa gra logiczno-przygodowa, stanowiąca pierwszą odsłonę serii rozwijanej przez zabrzańskie studio deweloperskie Artifex Mundi. Gracz kieruje poczynaniami doktor Esther Ambrose, która wyrusza w podróż w czasie, by uratować swego porwanego ojca. Rozgrywka łączy zagadki typu „ukryte obiekty” oraz logiczne łamigłówki.
My Little Restaurant
Strategiczne 15 lipca 2010
Casualowa strategia typu time-management, wyprodukowana przez studio NoWay. Zadaniem gracza jest pokierować pracą restauracji, co oznacza m.in. rozsadzanie gości, przyjmowanie i realizowanie zamówień oraz inkasowanie rachunków. Szybkość i jakość obsługi przekładają się na wysokość napiwków oraz osiągnięty wynik punktowy.
Galaxy of Trian
Strategiczne 16 lipca 2016
Elektroniczna adaptacja polskiej gry planszowej o tym samym tytule. Projekt zrealizowało niezależne studio Grey Wizard Innovative należące do Piotra i Ewy Żygadło, doświadczonych twórców gier (Grim Legends 2: Song of the Dark Swan). Galaxy of Trian osadzone jest w uniwersum science fiction, w którym ludzkość wykorzystuje zaawansowaną technologię obcej rasy Trian do wzmocnienia rywalizujących ze sobą nacji.
PewDiePie: Legend of the Brofist
Zręcznościowe 24 września 2015
Dwuwymiarowa platformówka mobilna poświęcona osobie tytułowego YouTubera. Za stworzenie PewDiePie: Legend of the Brofist odpowiada kanadyjski zespół Outerminds, znany z darmowej aplikacji Tadpole Tap. Podobnie jak w innych przedstawicielach gatunku, w PewDiePie: Legend of the Brofist gracze przemierzają kolejne poziomy skacząc po platformach, pokonując przeszkody, zbierając znajdźki oraz walcząc z rozmaitymi przeciwnikami (m.in. z wilkami, iluminatami, a także potężnymi bossami).
Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams
Bijatyki 14 czerwca 1998
Kontynuacja słynnej serii bijatyk firmy Capcom, zrealizowana w tradycyjnym widoku 2D. Do rywalizacji staje tym razem 10 wojowników, w tym zarówno ci znani z poprzednich odsłon cyklu, jak i całkiem nowi. W grze znacznie poprawiono oprawę graficzną i wprowadzono kilka modyfikacji w modelu walki, takich jak możliwość blokowania w powietrzu i specjalne kombinacje ciosów tzw. Alpha Combos.
Quell Memento
Logiczne 29 maja 2013
Relaksacyjna dwuwymiarowa gra logiczna. W trakcie kampanii, składającej się ze 150 różnorodnych poziomów, gracze wysłuchują opowieści narratora, staruszka wspominającego wydarzenia ze swojego całego życia.
KWAAN
RPG 21 stycznia 2016
Przygotowana przez firmę Ankama Games oryginalna, dwuwymiarowa gra MMO w stylu retro, łącząca w sobie elementy strategii, przygodówki oraz RPG. W grze wcielamy się w rolę tzw. Dwaala czyli agenta natury, którego zadaniem jest dbanie o boskie drzewo KWAAN i uratowanie świata poprzez zapewnienie mu należytej równowagi. Całość zaprojektowana została jako unikalny sieciowy ekosystem, w którym rozwój wydarzeń uzależniony jest od aktywności i kreatywności graczy.