Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2024, 09:49

autor: Adrian Werner

„To przeklęty problem”. Projektant klas w Diablo 4 wyjaśnia, jak opinie graczy i wewnętrzne testy pomagają Blizzardowi w procesie tworzenia gry

Adam Jackson ze studia Blizzard Entertainment opisał problemy, jakie zespół miał z testowaniem nowości w Diablo 4 i zmiany, jakie zostały wprowadzone, aby sobie z tym poradzić.

Źródło fot. Blizzard
i

Adam Jackson, pełniący rolę głównego projektanta klas w Diablo 4, odbył ciekawą rozmowę ze streamerem o ksywce Raxxanterax, w którym opisał problemy z testami, jakie napotkał zespół. Jackson wytłumaczył, że wiele elementów Diablo IV, które nie spodobały się graczom, było skutkiem niewłaściwej metody testów.

  1. Przykładowo w czwartym sezonie Diablo IV przy manipulowaniu przedmiotami początkowo odgrywana była krótka animacja okręgu zapełniającego się roztopionym metalem. W studiu podczas wewnętrznych testów wydawało się to świetne – ta animacja była jak mała nagroda dla gracza. W rzeczywistości jednak użytkownicy robili to nawet kilka tysięcy razy i szybko ta animacja zaczęła ich doprowadzać do furii.
  2. Jackson opisuje to jako „przeklęty problem”, gdyż w wyłapywaniu takich problemów najlepiej sprawdzają się osoby, które grają w Diablo IV praktycznie non stop, i nie pracują równocześnie przy rozwoju gry. Projektant wie, że powinien spędzić ok. 200 godzin w nowym sezonie, ale ma czas tylko na 50.

Blizzard wyciągnął z tego wnioski i obecnie metodologia wewnętrznych testów w studiu jest znacznie bardziej rozbudowana niż wcześniej. Przy każdej funkcji twórcy analizują nie tylko czy sama w sobie jest ona fajna, ale również czy taka pozostanie po 200 godzinach zabawy. Deweloperzy tworzą regularnie listy tego, co można by ulepszyć w grze, bazując nie tylko na własnych sesjach, ale również przeszukując Reddita oraz inne fora, jak również oglądając streamy i inne materiały tworzone przez graczy.

Problemem z nową zawartością jest to, że deweloperzy musieli do niedawna polegać wyłącznie na własnej ocenie. To nie do końca się sprawdzało, dlatego Sezon 4. stał się pierwszym, w przypadku którego przeprowadzono publiczne testy i to pomogło wyłapać wiele problemów, takich jak wspomniane powtarzalne animacje.

Jak duże znaczenie miały te testy, najlepiej oddaje fakt, że patch notes Sezonu 4. zawierają 10 tysięcy słów i są gęsto wypełnione informacjami o zmianach w balansie i rozgrywce, jak również zestawieniami poprawionych błędów.

Owoce tych wszystkich prac poznamy 14 maja. Na ten dzień zaplanowano premierę Sezonu 4. Będzie to największa z dotychczasowych aktualizacji do tej gry.

Diablo 4 ukazało się 6 czerwca 2023 r. równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W marcu tego roku gra trafiła do oferty usługi Game Pass, zarówno na pecetach, jak i konsolach Xbox.

  1. Łupy na nowo w Diablo 4 sezonem dużych zmian. Blizzard próbuje przekonać graczy, że warto wrócić do gry
  2. „Wierzę, że każdy, kto gra w Diablo 4 chce, żeby to była fantastyczna gra” - wywiad z twórcami z Blizzarda
  3. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  4. Poradnik do Diablo IV
  5. Oficjalna strona Diablo IV

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej