Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2024, 17:14

Manor Lords otrzymało pierwszy patch w wersji beta. Zmian i nowości jest ponad 100, Grzegorz Styczeń zaleca wykonać backup save'ów

Do strategii Manor Lords zawitała pierwsza aktualizacja. Jest dostępna w wersji beta i może ją przetestować każdy chętny gracz. Lista zmian jest bardzo długa – zawiera ponad 100 pozycji.

Źródło fot. Slavic Magic
i

Studio Slavic Magic wypuściło dziś pierwszą aktualizację do swojej szalenie popularnej produkcji – Manor Lords. Póki co łatka dostępna jest tylko w wersji beta. Zmian jest naprawdę dużo – cała lista obejmuje ponad 100 pozycji, z których my przedstawimy te najważniejsze.

Jeżeli zdecydujecie się dołączyć do testów, pamiętajcie, aby na wszelki wypadek zrobić kopię zapasową Waszych zapisów. W celu uzyskania dostępu do nowej wersji, musicie wykonać poniższe kroki:

  1. kliknąć prawym przyciskiem myszy w Manor Lords w bibliotece Steam;
  2. wejść we właściwości;
  3. następnie w zakładkę „Beta”;
  4. wpisać hasło: veryNiceBasket;
  5. wybrać „pre_release” z listy „Udział w wersji Beta”;
  6. poczekać, aż gra się zaktualizuje (jeśli pobieranie nie rozpoczęło się samo, to należy zrestartować Steama);
  7. uruchomić grę.

Manor Lords – nowości i zmiany w pierwszej aktualizacji

Aktualizacja oznaczona numerem 0.7.960 jest naprawdę obszerna, ale na szczęście Grzegorz Styczeń pokusił się o skrótowe opisanie najważniejszych zmian. Przede wszystkim twórca skupił się na naprawie problemów, które były mu najczęściej zgłaszane. Są to:

  1. zbyt częste roszczenia Hildebolta;
  2. pojawianie się wielu ludzi odmawiających wykonywania jakiejkolwiek pracy;
  3. „zapchane” faktorie;
  4. zawieszanie się produkcji na ekranie podsumowania po zakończeniu gry;
  5. słabe obrażenia zadawane przez łuczników;
  6. niewydajne tartaki, które powodowały również wyświetlanie się powiadomienia o „przepełnieniu składu”;
  7. słaba optymalizacja w dużych miastach (w tym przypadku Styczeń zaznacza, że jest jeszcze trochę do poprawy);
  8. nieefektywne zaopatrywanie targu;
  9. problemy związane z rolnictwem;
  10. zbyt surowy system nadpodaży / niedoboru;
  11. zwierzęta gospodarcze i ludzie pozostający bez domu, mimo że w wiosce jest przestrzeń mieszkalna;
  12. zbyt duże spożycie piwa.

Od teraz gracz będzie mógł wykorzystywać faktorie, aby handlować pomiędzy własnymi regionami bez konieczności korzystania ze stacji. Ponadto wprowadzono nową opcję, której zaznaczenie powoduje, że wymiana towarów odbywa się tylko pomiędzy regionami, z pominięciem np. kupców. Wyświetlana cena będzie się dynamicznie dostosowywać, pokazując najniższą możliwą.

Oprócz tego gracze zgłaszali również, że drzewko rozwoju handlu za bardzo ułatwia grę, więc zostało drastycznie osłabione.

Zaimplementowano także mechanikę nowego podatku, pobieranego od gracza raz na rok i trafiającego w ręce króla. Naliczany on jest od każdego mieszkańca i ma na celu karać za złą optymalizację miejsca pracy oraz utrudniać gromadzenie dużej ilości gotówki.

Wśród mniejszych nowości znajdziemy m.in. 30-dniowy okres żałoby, który blokuje dalszy rozwój, nowe warianty zbroi świty czy przerobiony budynek dużego spichlerza.

To oczywiście nie wszystkie zmiany, które przygotował dla nas deweloper. Jeżeli jesteście zainteresowani pełną listą, dostępna jest ona pod tym linkiem.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej